Thursday, February 10, 2011

Bila dah...

Bila dah lapar...makan la jawabnya

Bila dah mengantuk..tidur laa pe lagi?

Bila dah senang...mesti banyak bersyukur

Bila dah kaya..jangan nak takbur

Bila dah susah...jangan sampai mengundur

Bila dah peduli...jangan panggil kepochi

Bila dah tak peduli...jangan ingat orang tak sudi

Bila dah lupa...jangan salahkan orang lain

Bila dah ingat..lu pikirla sendiri

Bila dah sakit...jangan memandai nak tambah penyakit

Bila dah sihat..rajin2 bawak diri ke masjid

Bila dah kawan...jangan coba2 nak berlawan

Bila dah sayang...jangan mintak terajang

Bila dah cinta...jangan lupa yang Maha Esa

Bila dah rindu...jangan malu nak tegur

Bila dah meluat...jangan gatal mulut nak tegur

Bila dah benci...jangan sampai tinggal gigi

Bila dah fed-up...marah pun meluap-luap

Bila dah setia...jangan pulak nak buat kuli

Bila dah dikhianati...lu tanya la diri lu sendiri

Bila dah dengar...jangan nak membangga diri

Bila dah tak nak dengar...jangan pulak buat tak reti

Bila dah orang cakap...jangan pulak lu buat tuli

Bila dah orang malas nak cakap...jangan fikir orang tak reti

Bila dah salah...lu kena sedar diri

Bila dah betul..jangan lupa diri

Bila dah menang...lu jangan riak

Bila dah kalah...jangan marah-marah

Bila dah pandai..jangan ingat semua bodoh

Bila dah bodoh...jangan buat-buat pandai

Bila dah tegur...terimala seadanya

Bila dah malas nak tegur...lu terima la padahnya

Bila dah happy...jangan sampai makan diri

Bila dah sedih...jangan sampai bunuh diri

Bila dah...bila dah...bila dah...entah sampai bila nak habis aku pun tak tau laa..

Adios!

nota picisan: tadi aku teringat kawan lama aku..budak ni suka naik gunung..aku terus miscall..aku ingat kalau next time dia nak buat trip, aku nak ikut..nak bawak diri la konon2..sebab bila dah hati keras, jangan sampai retak seribu...

No comments: