Wednesday, July 13, 2011

Dup Dap Dup Dap!!

Degup2.

Ahah! Aku dah nak mendekati tarikh latihan industri aku. Neves bagai nak pecah dada tahu. Siap mimpi2 lagi tiap2 malam. Scary tau dak! Aku tak kira, yang penting mental dan fizikal aku dah get ready nak hadap segala bagai rintangan dan dugaan yang bakal menduga nanti. Herrrgggghhhhhhh!! Ambik hang. Dah macam training silat plak.

Waktu nak balik itu hari, ana punya kakak sama tunang dia datang amiklah. Aku la ralit sangat. Malam tu terhegeh2 dok karang entry sebelum ni. Skali aku tido awal, bangun lambat. Bijak. Pastu ralit2 lagi nak mandi dulu ke...nak kemas barang. Bilik toksah dok harap la, macam orang pecah rumah pun ada. Sana sini barang aku. Dah la tu, semua katil roommates aku pun ada cebisan2 barang aku. Punya la kawal space. Tamak haloba.

Bijak bertambah bila aku baru teringat yang aku belum check-out. Bangang sungguh. Lari pulak turun tingkat bawah pi office. Dah weekend mana office nak bukak kan? Menapak pulak naik bilik. Nasib baik roommate lagi sorang tak balik. Dia pun tengah menghitung minutes ja parent nak sampai. Buatnya tinggal aku sorang, hadap pulak dengan bilik terkunci. Nasib baik tak. tengah kalut2 dok menyimpan barang, sempat lagi aku layan korea. Pasang semua music videos kuat2. Har3. Time tu roommate dah balik. Tinggal la aku terhegeh2 dok packing sorang2. Dalam dok melenggok2 korea tu, kak aku mesej. Dah lepas R&R Gambang. Hambik! Tatkala itu, kalo bisa dipasang video kok seumpama forward deh. Segala movement aku otomatik laju. Hatta kalo dikira dengan minit pun, tobat pecah rekod orang rompak bank. Cait. Langsung tak berkaitan.

Dengan perut dok bergendang tu jugak aku turun naik turun tangga angkut barang sorang2. Ketiak toksah cerita la. Aku dah la baru lepas mandi. Macam mandi skali lagi pulak. Nasib baik laa aku buat cepat, siap pi tunggu kak aku kat bus stand lagi. Kalo lah dia sampai sbelum aku sempat angkut semua barang, ish. Macam gunung berapi meletup dia. Garang nau!

Tunang kak aku ni penah training kat Kuantan ni jugak. Dah alang2 dia mai kan, diajaknyalaa kami ronda2 bandar Kuantan dulu. Yelah, dah nak balik kan. Nanti aku tak mai sini dah. Itu last time kot aku pi Taman Gelora makan nasik ayam, pi Teluk Chempedak naik titi yang dah nak roboh dek dibedal oleh ribut taufan sampai dah kena sita kat situ. Tapi still galak naik jugak. Bukan kami saja okey, semua yang datang TC pun naik. Bawak anak kecik pun ada. Dok bertatih2 plak atas titi nak roboh tu. Last place yang kami pi ialah Megamall...surga ber-enjoy. Nak men bowling, satu tempat tu orang booked buat tournament. Nak karok kat tempat baru tu, penuh plak. Last skali naik karok kat tempat game nuh. Dah sampai situ. Dua orang ni buat hal la plak. Sorang nak karok, sorang takmo karok. Dok feeling gaduh2 ni yang aku paling tak suka. Nasib baik aku menumpang. Sempat pulak tu dok tengok Cina main game yang kita kena guna kaki dok pijak2 tu main lagu 2NE1 Fire sampai abes. Tengah gaduh tu haa..sempat lagi tengok. Lastly karok jugak dalam emosi berdukacita. Takpelaa, next time lawan bowling ye. Champion ni. Hekhekhekehekheke. Haktuih.

Haa...nak tau dak camna aku check out? Teka la sendiri. Hahahhahahaahhh.

Nota picisan : Aku happy sebab nak LI? Cait. Tipu belaka.

No comments: