Wednesday, November 9, 2011

My Happiest Moment

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera.


Jika diikutkan, begitu banyak memori yang menggembirakan hari-hari aku sehinggakan aku tak ingat banyak mana, di mana, bila, mengapa dan dengan siapa aku raikan memori gembira itu. Oleh kerna terlampau banyak kenangan yang indah berlaku maka aku harus memilih dengan teliti, kenangan manakah yang paling menggamit perasaan aku tika ini. Amboih, ayat aku dah boleh masuk buku teks lah!

Yang paling jelas dalam kotak fikiran aku sekarang ialah bila aku dan kawan-kawan makan buah durian kat tengah-tengah tasik Taman Bandar Indera Mahkota, Kuantan Pahang. Saat itulah HAPPIEST MOMENT yang paling aku ingat dan akan ingat sampai bila-bila.

Keluar berjalan dengan girlfriends dah menjadi lumrah bagi kami yang ketika itu masih gigih menghabiskan sisa-sisa belajar di UMP, Pahang. Dah keluar UMP nanti tak sempat dah nak planning and hang-out together.

Sebenarnya bukan tengah tasik sangat pun, cuma buatan kayu yang seperti mini jeti itu yang menampakkan seolah-olah kami berada di tengah tasik.

Apa kata...sambil layan gambar, sambil aku cerita? Hah..baru lah happy photography namanyaaa..

Buah durian yang enak dan sedia dimakan..XD

Elok-elok kopek durian tu kak..tajam duri tuhh

Happy nak makan durian.

"Ummmppphhhh" Intan dengan ekpresi kesedapan tak terkata.

Aya:" Minum air dalam kulit durian buleh hilangkan panas badan.."
Bella: "Siyes? "


"Fuhh..nak try nih"

Glup..glup..

Ermmm..

Bella: "Ko nak?"
Intan: "Hurm?"


Taknak sudah..aku habiskan.

Huehuehue..dah habis.

Intan dengan gaya tersendiri ketika basuh tangan.

Macam kat tengah tasik kan? Padahal atas titi ja.

The sight of pretty girls and my back. =.='

Smile girls smileeee! =)

Orang yang lalu-lalang tolong capture this pic. Eheh.

Mungkinkah peristiwa hari ni akan berulang lagi? Eceh.

Us without Aya cause she was the one who captured this photo.

Sanggup tahan panas petang semata-mata nak makan durian atas titi. =D


Rancangan asal kami keluar petang itu adalah kerana tugasan video Spanish yang  tarikh akhir penghantarannya sudah semakin suntuk. Kebetulan pula, kami ingin mengadakan 'Surprise birthday Party' untuk Intan. Makanya, alang-alang hendak menyiapkan tugas, sambil-sambil enjoy meraikan harijadi kawan yang seorang inilah. Barulah santai gitu.

Without flash.

With flash. Much better.


Playing around with the birthday girl.

Get ready nak buat suprise.

Siap sedia...

Snap picture first!

Tadaaaa...SURPRISE!!!!!

Happy birthday to you...happy birthday to you...~




Birthday girl.


Beli kek lain-lain sebab selera semua tak sama.




Camwhoring lagi sambil tunggu order.

Discuss nak bikin video Spanish.

Hafal skrip sebelum buat video.

Semasa rakaman video Spanish.



Dah habis rakaman baru sambung makan. Laparnya sekarang ni bila tengok gambar nih. >.<




Biasalah dah hujung-hujung tu mesti ada aksi-aksi sengal.

Pouting Iqa.

Aku pun nak pouting jugak.





Rakan-rakan pakat join buat aksi sengal.

Borak-borak.

Birthday girl bagi ucapan penghargaan. Hahah.

Aku yang tidak peduli menghabiskan sisa-sisa spaghetti. XD



Hahaha. XD

Akan tetapi, aku rasa kenangan hari itu akan menjadi memori yang paling terindah kalau aku dapat rakamkan setiap detik hari dengan

OLYMPUS PEN LITE E-PL3

 atau

OLYMPUS PEN MINI E-PM1







Ohhhh...tolonglah bagi aku camera kacak bergaya neh! Since, my birthday is just around the corner which will be on 22 November, i wishhhh my birthday present would be one of these awesome prizes!!

Mana tau kan, kot-kot la aku boleh tunjukkan kepada anak cucu aku untuk 3rd generation nanti, silap-silap boleh dengar salah seorang cakap " Zaman grandma dulu best-lah!" Kehkehkeh.




BECAUSE PHOTOGRAPHY IS THE BEST THING WE CAN DO TO CAPTURE THE TERM OF
'HAPPINESS'



No comments: