Wednesday, December 14, 2011

Awak..jom keluar sama-sama.

Alhamdulillah. Lega rasanya apabila pembentangan Latihan Industri berjalan dengan lancar tadi. Rasa macam nak menjerit kuat-kuat. Rasa macam nak gelak sampai keluar air mata. Aku rasa gembira tak terkata. Cik/Puan pensyarah aku memang sempoi. Kerana kesempoiannya, dapat aku bentang dengan tiada rasa segan silu. Hahahah.

Kesempoian pensyarahku terserlah lagi kerana sudi belanja kami makan. Ini yang 'mahai' nih. Terima kasih cik/puan. Semoga rezeki cik/puan bertambah lagi. Hehe.

Usai solat Zohor, aku mencapai handset dan mula menaip sesuatu di pad kekunci. Tidak sampai seminit, sms itu sudah dihantar.

" Assalamualaikum..wahai awak, apa khabar? "

Tenenet. Bunyi sms masuk.

" Waalaikummussalam warohmatullahhi wabarokatuh. Hehe..sehat walepatliat. Awak sehat? Tak kerja ka hari ni? "

"Sehat...alhamdulillah. Kerja ja..baru sudah present dengan lecturer tadi..haha"

"Owh? Dah sudah? macamana? Ok? KO? "

"Ok laa...lecturer saya sempoi wak..siap belanja kami makan lagi..heheh"

"Waa..untunglaa ada lecturer belanja..hihi"

"Keh3..rezeki jangan ditolak. Happy gila neh sampai nak buat kerja pun malas "

"Eshh..tak baik la macam tu. Tinggal berapa hari ja lagi kan..jangan malas sangat"

" Ye lah. Bukannya tak buat kerja langsung."

" So..apa plan awak lepas ni?"

" Sambung buat kerja testing ni"

"Heheh..bukan yang tu la..apa plan awak lepas habis intern nih"

"Balik kampung..hati girang..wahahah "

" Oo..takkan balik terus ja? Tak jalan-jalan..cuti-cuti malaysia dulu? "

"Banyak la nak cuti-cuti malaysia..bukannya kerja goyang kaki masuk duit..lainla awak kan, lari sana lari sini..masuk duit berkepuk "

" Mana ada..dah kerja saya macam tu..nak buat macam mana..ehhehee "

" Cehceh.. "

" Eh, tak brapa lama lagi awak nak balik kampung..tak nak jumpa saya dulu ke?"

"Macam best ja..nak2..bila nak jumpa?"

"Ermm..weekend ni saya free rasanya...pi tempat besa la eh"

"Ha laa...nak pi mana lagi"
 
 
Maka tempat biasa yang akan aku kunjungi ialah pusat beli-belah yang mana menempatkan kasut-kasut cantik, baju-baju comel, tudung-tudung anggun bersama-sama awak...wahai "dompet" yang paling aku sayangi.

2 comments:

Unknown said...

hehehe..alhamdulillah setel semua..huhu..tunggu report jer yg nk kena anta..

Nur Wangi said...

aah..hahaha..memang lega sangat2..hehe